Delft Tabakshistorisch Museum

Wanneer dit niet uw eerste bezoek aan onze site is, zal u meteen zijn opgevallen dat wij een nieuwe site hebben. Met het 10 jarige jubileum in november 2014 vonden wij het een mooie reden om over te stappen naar een nieuwe site. Daarnaast heeft ook onze webmaster, Aad Kleijweg, aangegeven te zullen stoppen met de werkzaamheden betreffende de site. We willen hem heel hartelijk bedanken voor de jarenlange inzet voor het museum en het up-to-date houden van de site. De rol als webmaster zal worden overgenomen door Remy Kabel.

Nieuw uiterlijk en nieuwe functies

De nieuwe site is in de basis identiek aan de oude site, maar dan in een nieuw jasje gestoken. Het ontwerp is op zowel het technisch als grafisch vlak vernieuwd om te voldoen aan de hedendaagse standaarden. Nog steeds zult u echter alle informatie kunnen vinden die voorheen ook op de site te vinden was.

Naast de al aanwezige informatie zijn er ook een aantal functies toegevoegd:

• Collectieoverzicht

Gedurende de komende weken zal de complete gefotografeerde collectie van het museum online komen te staan. Het betreft hier dan niet de complete collectie maar enkel dat wat gefotografeerd is, echter is dit toch zeer volledig.

• Aanbiedingen

Een lijst van boeken en objecten die dubbel in de collectie zijn opgenomen en dus voor de verkoop beschikbaar zijn gesteld. In eerste instantie zal hier enkel een lijst van boeken te vinden zijn, maar spoedig zullen ook overige objecten beschikbaar worden gesteld. Mocht er een grote vraag naar deze objecten blijken, zal eventueel een webshop worden geactiveerd.

• Nieuws

Hoewel er al langere tijd een nieuwsrubriek aanwezig was op de oude site, is het nieuwe nieuws niet alleen overzichtelijker gemaakt, maar zal er ook regelmatig geüpdatet worden. Daarnaast zijn de nieuwsartikelen nu per stuk geplaatst waardoor delen d.m.v. e-mail of social media eenvoudiger is.

Via een zoekbalk op de hoofdpagina kunt u eenvoudig de hele site doorzoeken.

Feedback

Mocht u kritiek hebben op de site in positieve of negatieve zin, laat dit dan weten aan de webmaster (link te vinden linksonderaan de pagina) of aan Louis (contactformulier op de Contact-pagina). Wanneer uw kritiek niet de site zelf maar de inhoud van de site betreft, neem dan enkel contact op met Louis en NIET met de webmaster.